ІКТ-компетентність

Clip Converter - сервіс для скачування та конвертації on-line відео
http://www.clipconverter.cc 
Рекомендації щодо використання 


 Glogster - соціальна мережа з інструментами для створення інтерактивних плакатів, або glogs.
 http://lea-degtyareva.ucoz.ru/index/glogster/0-8


 Realtimeboard (безкінечна дошка) - сервіс для візуалізації інформації (використовується для спільної он-лайн роботи, в проектній діяльності) http://realtimeboard.com/ru/



 Коноваленко Л. П.   
 http://history12klp.blogspot.com/
 ІКТ компетентність сучасного вчителя.
 Інтернет став частиною нашого життя, як раніше телебачення, телефон.   Сучасна людина не уявляє себе без інтернету. Адже всесвітня мережа містить величезну кількість текстової і візуальної інформації, яка потрібна для навчання, роботи, просування своїх товарів та послуг. Та одночасно- потужний комунікатор: обмін  думками, спілкування.
 Сучасний вчитель уже і не уявляє свою роботу без використання комп’ютерної техніки, мережі Інтернет. І держава на нинішньому етапі ставить до нього відповідні вимоги, а саме володіти інформаційно-комунікаційними технологіями.
 Відповідно до «Типового положення про атестацію педагогічних працівників» (Наказ МОН від 06.10.2010 N 930), однією з необхідних умов для присвоєння педагогічним працівникам усіх кваліфікаційний категорій є використання ними інформаційно-комунікаційних технологій та цифрових освітніх ресурсів у навчально-виховному процесі.
 Розроблені і методичні рекомендації щодо навчання вчителів основам інформаційно-комунікаційних технологій( 24.06.2011 № 1/9-493 «Щодо організації навчання вчителів з використання інформаційно-комунікаційних технологій»).
   Відповідно до цих Методичних рекомендацій кожен вчитель загальноосвітнього навчального закладу повинен вміти орієнтуватися в інформаційному просторі, отримувати інформацію та оперувати нею відповідно до власних потреб і вимог сучасного високотехнологічного суспільства. А саме:
  • Створювати: текстові документи; таблиці; малюнки; діаграми; презентації.
  • Використовувати: Інтернет-технології; локальні мережі; бази даних.
  • Здійснювати: анкетування; діагностування; тестування; пошук необхідної інформації в мережі Інтернет.
  • Розробляти власні електронні продукти (розробки уроків, демонстраційний матеріал)
  • Поєднувати готові електронні продукти (електронні підручники, енциклопедії, навчальні програми, демонстраційні програми т. п.) у своїй професійній діяльності.
1. Сутність поняття ІКТ-компетентності педагога.  З позицій компетентнісного підходу суттю освіти стає розвиток здібності до самостійного рішення проблем в різних сферах і видах діяльності на основі використання соціального досвіду, елементом якого стає і власний досвід навчених.
   Виділення ІКТ-компетентності як окремої складової професійної компетентності педагога обумовлено активним використання ІКТ у всіх сферах людської діяльності, в тому числі і в освіті.
  В науковій літературі поняття ІКТ-компетентності має різноманітне трактування.
Характеристика особи, що включає мотивацію до засвоєння відповідних знань, здібність до вирішення задач в навчальній і професійній діяльності за допомогою комп'ютерної техніки і володіння прийомами комп'ютерного мислення (П.В. Беспалов)
 Здатність індивіда вирішувати навчальні, життєві, професійні задачі з використанням інформаційно-комунікаційних технологій. (О.М. Шилова та М.Б. Лєбєдєва)
 Мотивація, потреба й інтерес до отримання знань, умінь і навичок у галузі технічних, програмних засобів й інформації (Н.В. Насирова )
  Здатність вчителя використовувати інформаційні і комунікаційні технології для здійснення інформаційної діяльності (пошуку інформації, її визначення і організації, управління і аналізу, а також її створення і розповсюдження) в своїй професійній сфері.

     ІКТ-компетентність заслуговує на особливу увагу тому, що саме вона дає можливість особистості бути сучасною, активно діяти в інформаційному середовищі, використовувати найновітніші досягнення техніки в своїй професійній діяльності.
   Слід відмітити, що майже всі науковці виділяють цю компетентність як обов’язкову складову професійної компетентності педагога. Важливість формування ІКТ грамотності населення, створення неперервної системи підвищення кваліфікації в галузі ІКТ чітко відображена в Міжнародній програмі ЮНЕСКО «Інформація для всіх», оскільки саме від вчителів залежить розвиток інформаційної культури молоді.
2. Структура ІКТ-компетентності вчителя.
Безымянный2365.JPG
  Ціннісно-мотиваційний компонент включає мотиви, мету, потреби в професійному навчанні, вдосконаленні, самовихованні, саморозвитку , стимулює творчий прояв особи в професійній діяльності.
Діяльністний компонент – це активне застосування інформаційних технологій і комп'ютера в професійній діяльності як засобів пізнання і розвитку ІКТ-компетентності, самовдосконалення і творчості, а також виховання подібних якостей у своїх учнів.
   Комунікативна складова цього компоненту виявляється в умінні встановлювати міжособистісні зв'язки, вибирати оптимальний стиль спілкування в різних ситуаціях, опановувати засобами спілкування.
Когнітивний компонент – розкривається як наявність знань, умінь і здатність застосовувати їх в професійній діяльності; уміння аналізувати, класифікувати і систематизувати програмні засоби.
    Рефлексійна складова – забезпечує готовність до пошуку вирішення виникаючих проблем, до їх творчого перетворення на основі аналізу своєї діяльності.

3. Веб 2.0 – друге покоління мережевих сервісів Інтернету.
(За Дементієвською Н.П.)
Саме сервіси WEB 2.0 останнім часом  займають провідні позиції в Інтернет технологіях.
З їх допомогою сучасні школярі можуть  ефективніше реалізувати себе в пошуковій та  проектній діяльності та соціально.






Створення проекту в курсі всесвітньої історії 9 клас.
   Тема - Наполеон Бонапарт - тріумф і трагедія.
Інформаційний проект, розрахований на певний час.
Етапи життя, цитати із висловлювань.
Захист - представлення на уроці.



4. Соціальні сервіси Веб 2.0.
 
Блог як засіб освітньої діяльності.

      Блог – від англійського web log (blog) –мережний журнал або онлайн-щоденник. Це невеликий сайт (до десяти сторінок), який створюється довільним користувачем, головний зміст якого короткі записи, зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються і змінюються під власні потреби. Авторів блогів називають блогерами. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Вважають, що перший блог створив Тім Бернс-Лі, де він, починаючи з 1992 року, публікував новини.



Велика популярність блогів обумовлена декількома обставинами.

 По-перше, публікувати інформацію в Інтернеті за допомогою блогів досить легко, адже використання блогів не вимагає від користувача спеціальних знань, що дозволяє здійснювати оперативну публікацію будь-якої інформації (текст, графіка, аудіо-і відео файли, анімація тощо
• По-друге, моментальна доступність до опублікованої інформації в Інтернеті, де блоги періодично скануються потужними пошуковими машинами, такими як Google,Yahoo!
• По-третє, наявність безкоштовних блогових платформ (наприклад Wordpress, Blogger тощо), де будь-хто може зареєструватися та вести свій блог.
По-четверте, зручність. У блогах зручний для читання і сприйняття інформації інтерфейс, що настроюється користувачем у відповідності зі своїми потребами. Використання спеціальних програм-клієнтів, які дозволяють зручним способом публікувати інформацію як за допомогою персонального компютера, так і за допомогою мобільних засобів звязку
• По-п’яте, інтерактивність. Можливість користувачеві додавати коментарі, одночасно адмініструвати декілька блогів, вести дискусію тощо.
По-шосте, надійність і безпека. Власник блогу може вносити до нього нові записи, модерувати коментарі відвідувачів. У блозі є можливість заборони на перегляд записів незареєстрованим користувачам. Саме з цих характеристик блогів – мобільності та доступності, зручності та інтерактивності – випливає їх вагома роль у створенні інформаційного суспільства


Чому слід створювати навчальний блог?

         1.за допомогою навчального блогу можна доповнювати викладений на уроці матеріал цікавими фактами, відео, якісними задачами, інтерактивними іграми, необхідними коментарями.
         2. за допомогою повідомлення в блозі можна дати довільне оголошення, анонс, нагадування, котре обов’язково буде прочитане.
         3. за допомогою інтернет-блогу можна займатись з учнями додатково, готуючи їх до найрізноманітніших конкурсів, олімпіад та турнірів, розв’язувати задачі підвищеної трудності, а також олімпіадні завдання, звичайно за умови, якщо учні проявляють до нього інтерес
         4. за допомогою навчального блогу можна вести дискусії з учнями та батьками на будь-які теми.
         5. за допомогою блогу можна проводити різні домашні дослідження, результати яких учні мають можливість презентувати у блозі вчителя-предметника.
         6. навчальний блог дозволяє вести журнал успішності у вільному інтернеті,
         7.  блог дозволяє підвищити інтерес учнів до свого предмету, заохочує їх до освоєння персонального комп’ютера та, звичайно, підвищує авторитет учителя.
         8. навчальний блог дозволяє самовдосконалюватися вчителю як у знанні свого профільного предмету, так і в освоєнні основ інформатики та повторення азів іноземної (англійської) мови.

Створити навчальний блог може кожен, адже це легко та абсолютно безкоштовно. Необхідні при цьому лише знання педагога, його бажання, ПК та вільний доступ до інтернету.
Види навчальних блогів.
• Блог вчителя – предметника.
• Блог класу.
• Блог інтернет – товариства.
• Блог предметного об’єднання.
• Блог навчального проекту.
• Блог, присвячений певній конкретній темі, наприклад, дослідженням
• Блог – електронний зошит учня.
• Блог – шкільна (або класна) газета.

Як створити власний блог?
Для цього потрібно лише три речі:
перша – знання самого педагога,
друга – його бажання, відчуття потреби в навчальному блозі,
третя – наявність доступу до інтернету як у вчителя, так і в його учнів.
Існує декілька платформ, котрі дозволяють безкоштовно відкрити персональний блог: blog.ru, Blog2x2.ru, WordPress, Blogger.

Крок перший
Відкриваємо стартову сторінку Blogger. Якщо у вас є створений аккаунт Google, то необхідно ввести у відповідні поля адресу електронної пошти та пароль. Після цього вам відкривається сторінка, на якій можна побачити надпис «Створити блог».

Крок другий.
Натискаємо на кнопку «Створити блог».
Вибираємо назву свого блогу та URL-адресу, і знову натискаємо «продовжити».

Крок третій.
Вибираєте зовнішній вигляд свого блогу, натискаючи кнопку «Шаблон» (при бажанні його можна змінити».
Заповнюєте блог інформацією (на свій розсуд), а також цікавими та необхідними гаджетами та віджетами.
Повідомляєте своїх учнів про створення такого блогу.





Створення блогу творчої групи.  Його наповнення.

Комментариев нет:

Отправить комментарий